AUTOSERCE silnik samochodowy

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player
18
Cze

International Engine of the Year 2015

Jak co roku przyznawany jest tytuł na najlepszy silnik roku. Nagroda przyznawana jest od 1999 roku, a przez ostatnie 3 lata bezkonkurencyjny był Ford ze swoim EcoBoost. Silniki oceniane są przez jury z całego świata, które liczy 65 członków. Każdy ma do rozdzielenia 25 punktów w każdej z kategorii.

W kategorii silników do 1 litra zwyciężył 3-cylindrowy EcoBoost Forda, który zdobył aż 444 punkty. Drugie miejsce zajął litrowy silnik General Motors, zbierając 176 punktów.

Następna kategoria to silniki do 1,4 l, a tutaj wygrał motor PSA o pojemności 1,2 l, który stosowany jest m.in. w Peugeota 208, 308, czy DS 3.

Silniki od 1,4 do 1,8 l wygrał 1,5 litrowy silnik BMW zdobywając 262 punkty.

Kategoria 1,8 do 2 l została zdominowana przez niemieckie jednostki, a wygrał 2-litrowy silnik Mercedes-AMG.

Silniki 2,0 – 2,5 l to wygrana 2,5 litrowego motoru od Audi, który montowany jest w modelach RS3 i RS Q3, natomiast przy pojemności 2,5 do 3 l zwyciężył 3-litrowy silnik BMW, który pracuje w modelach M3 i M4.

Kolejna kategoria to silniki 3 do 4 litrów i tutaj wygrał 3,8 litrowy V8 silnik McLarena. Natomiast w silnikach od 4 litrów wzwyż zwyciężyło 4,5 litrowe V8 Ferrari, uzyskując 295 punktów.

Oceniono także w 3 kategoriach specjalnych: zielonym silnikiem został elektryczny napęd Tesli, kategoria nowych jednostek to wygrana hybrydy BMW z modelu i8, natomiast w kategorii Performance Engine of the Year to zwycięstwo 4,5 litrowego silnika Ferrari.

Wyniki plebiscytu na silnik roku 2015 – klasyfikacja generalna:

9. Audi: 2,5 l R5 turbo, 340-367 KM (81 punktów)
8. McLaren: 3,8 l V8 twin turbo, 625-675 KM (93 punkty)
7. BMW M: 3,0 l R6 twin turbo, 431 KM (133 punkty)
6. Tesla: silnik elektryczny, 380-700 KM (157 punktów)
5. Mercedes-AMG: 2,0 l R4 turbo, 360 KM (177 punktów)
4. Ferrari: 4,5 l V8, 570-605 KM (221 KM)
3. PSA: 1,2 l R3 turbo, 110-130 KM (222 KM)
2. Ford: 1,0 l R3 turbo, 100-140 KM (267 KM)
1. BMW: 1,5 l R3 hybrydowo połączony z jednostką elektryczną (274 punkty)

Komentarze

  1. jozio

    Oooo silnik Forda nie wygrał? 🙂

  2. Lapocki

    No nie dziwne że BMW wygrało 🙂

  3. wiedziałem że EcoBoost wygra, na to po cichu czekałem! Należało im się, za bardzo dobrą robotę nad tym silnikiem. Ogólnie to mieli bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Czapki z głów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *