AUTOSERCE silnik samochodowy

18
Cze

International Engine of the Year 2015

Jak co roku przyznawany jest tytuł na najlepszy silnik roku. Nagroda przyznawana jest od 1999 roku, a przez ostatnie 3 lata bezkonkurencyjny był Ford ze swoim EcoBoost. Silniki oceniane są przez jury z całego świata, które liczy 65 członków. Każdy ma do rozdzielenia 25 punktów w każdej z kategorii.

W kategorii silników do 1 litra zwyciężył 3-cylindrowy EcoBoost Forda, który zdobył aż 444 punkty. Drugie miejsce zajął litrowy silnik General Motors, zbierając 176 punktów.

Następna kategoria to silniki do 1,4 l, a tutaj wygrał motor PSA o pojemności 1,2 l, który stosowany jest m.in. w Peugeota 208, 308, czy DS 3.

Silniki od 1,4 do 1,8 l wygrał 1,5 litrowy silnik BMW zdobywając 262 punkty.

Kategoria 1,8 do 2 l została zdominowana przez niemieckie jednostki, a wygrał 2-litrowy silnik Mercedes-AMG.

Silniki 2,0 – 2,5 l to wygrana 2,5 litrowego motoru od Audi, który montowany jest w modelach RS3 i RS Q3, natomiast przy pojemności 2,5 do 3 l zwyciężył 3-litrowy silnik BMW, który pracuje w modelach M3 i M4.

Kolejna kategoria to silniki 3 do 4 litrów i tutaj wygrał 3,8 litrowy V8 silnik McLarena. Natomiast w silnikach od 4 litrów wzwyż zwyciężyło 4,5 litrowe V8 Ferrari, uzyskując 295 punktów.

Oceniono także w 3 kategoriach specjalnych: zielonym silnikiem został elektryczny napęd Tesli, kategoria nowych jednostek to wygrana hybrydy BMW z modelu i8, natomiast w kategorii Performance Engine of the Year to zwycięstwo 4,5 litrowego silnika Ferrari.

Wyniki plebiscytu na silnik roku 2015 – klasyfikacja generalna:

9. Audi: 2,5 l R5 turbo, 340-367 KM (81 punktów)
8. McLaren: 3,8 l V8 twin turbo, 625-675 KM (93 punkty)
7. BMW M: 3,0 l R6 twin turbo, 431 KM (133 punkty)
6. Tesla: silnik elektryczny, 380-700 KM (157 punktów)
5. Mercedes-AMG: 2,0 l R4 turbo, 360 KM (177 punktów)
4. Ferrari: 4,5 l V8, 570-605 KM (221 KM)
3. PSA: 1,2 l R3 turbo, 110-130 KM (222 KM)
2. Ford: 1,0 l R3 turbo, 100-140 KM (267 KM)
1. BMW: 1,5 l R3 hybrydowo połączony z jednostką elektryczną (274 punkty)

Komentarze

  1. jozio

    Oooo silnik Forda nie wygrał? 🙂

  2. Lapocki

    No nie dziwne że BMW wygrało 🙂

  3. wiedziałem że EcoBoost wygra, na to po cichu czekałem! Należało im się, za bardzo dobrą robotę nad tym silnikiem. Ogólnie to mieli bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Czapki z głów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.