AUTOSERCE silnik samochodowy

13
Lis

Najlepsze silniki do instalacji LPG

Wielu kierowców, sceptyków instalacji LPG twierdzi, że niekorzystnie wpływa ona na żywotność silników. Jest w tym może trochę prawdy, ale nie do końca. Ogólnie rzecz biorąc można uznać to za mit, a dzisiaj prezentujemy idealne silniki, które dobrze współpracują z LPG.

Zaczniemy od Forda. Silniki tych samochodów poprzez wrażliwość zaworów na wysokie temperatury towarzyszące przy spalaniu gazu były najczęściej odradzane przy montażu LPG. Najlepiej współpracuje benzyniak 1.6  (105-125 KM). Jednak w tym przypadku najlepiej, aby była to instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej.

Trochę inaczej wygląda sprawa przy modelach marki BMW. Silniki te mają dosyć zróżnicowaną budowę i nie każdy nadaje się do montażu LPG. Najlepszym rozwiązaniem będzie 2-litrowy silnik z 4-cylindrową jednostką z wtryskiem pośrednik, oznaczony symbolem N46. Można go znaleźć w modelach serii 3, takich jak E46, E90, a także w pierwszych generacjach serii 1 i X3.

Większego problemu nie ma w Hondach. Tam instalację gazową można stosować w większości benzyniakach. Tutaj jednak warto wyposażyć instalację w system smarowana zaworów, zwany lubryfikacji. Bez niego szybko dojść może do problemów ze szczelnością zaworów.

W samochodach Renault najlepszymi silnikami przystosowanymi do LPG są 1.4 8V 16V o mocy 78 KM i 98 KM. Silnik 1.4 8V posiada bardzo prostą budowę  i łatwym sterowaniem na gazie. Jednak występuje jedna wada, a chodzi o mechaniczną regulację luzów zaworowych, którą w przypadku instalacji gazu trzeba wykonywać co 45 tys. przejechanych kilometrów. Nie jest to drogie, ani nie zabiera dużo czasu, trzeba po prostu o tym pamiętać. Ten problem nie będzie występował w nowszej jednostce 16 V, którą spotkamy m.in. w Megane II, czy Clio II i III.

Przy samochodach grupy VW, czyli VW, Audi, Seacie i Skodzie najlepszą opcją będzie silnik 1.6 MPI. Silnik tak dobrze znosi instalację, że Skoda wprowadziła wersję na gaz do swojej oferty.

Komentarze

  1. harry

    jeżdżę skodą na gaz i mam u siebie silnik 1.6 MPI. Potwierdzam – najlepszy

  2. Kilof88

    No to jest ważna rzecz dobry silnik przy instalacji gazowej, a samochodów z LPG w Polsce jest bardzo dużo

  3. miedziak

    tak samo jeżdżę skodą, właśnie tą na gaz i wcale nie narzekam, a wręcz jestem zadowolony. Silnik naprawdę dobry, nie mam większych zastrzeżeń co do jego działania, nie uległ mi jeszcze awarii, także duży plus za to.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.